Podsumowanie projektu
W okresie od 15 listopada 2011 r. do 31 czerwca 2013 r. w Szkole Podstawowej w Trzonkach prowadzone były zajęcia w ramach programu „ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I- III szkół podstawowych z terenu Gminy Pisz”. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia odbywały się w 3 modułach:
1.zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu,
2.zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
3. zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
W projekcie uczestniczyło 16 uczniów z klas I- III. Działania w ramach programu pozwoliły na realizację założonych celów zgodnie z indywidualną potrzebą każdego dziecka. Dały możliwość kształtowania predyspozycji i umiejętności dziecka, zwiększyły motywację do nauki, wyrównywały szanse edukacyjne uczniów poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno – wychowawczego.
Pozyskane pomoce dydaktyczne umożliwiły uczniom różnorodne działania indywidualne i zespołowe, uatrakcyjniały zajęcia oraz pomagały dzieciom nabywać wiedzę , umiejętności oraz rozwijały cechy osobowości w trakcie zabaw.
Dzięki udziałowi w programie uczniowie mieli możliwość pracy indywidualnej w małej grupie, a tym samym efektywniejszej współpracy w zespole. Pomoce dydaktyczne pozyskane w ramach programu zostaną wykorzystane w następnych latach nauki.